5 Eylül 2011 Pazartesi

Mis Gibiyiz... Tertemiz...

 Ben bugün aynada bu kadından gördüm. Evet ciddiyim... :)

"Evceizim evceizim sensin benim halceizim." demiş. Kim demiş onu bilmiyorum ama diyen iyi demiş azizim. Bilindiği gibi o kadar tatil ve eve dönüş gönderimlerimden sonra evi dipli köşeli, camlı kapılı, kaplı kacaklı... temizlemek ben ve sevgili ev arkadaşıma düşmüş bulunmakta. Her taraf toz, kir, pas... veee böcek!!! Yahu güzel Rabbim ne eylersen güzel eylersin de bu iğrenç tiksindirici yaratıkları neden yarattın? diye sormak geliyor içimden. Hiç haz etmiyorum. Bırak haz etmeyi öldürmekten bile iğreniyorum... İğğğğ!! Neyse kapatalım bu bahsi.. Ne anlatıyordum ben? Hıh tamam hatırladım :) Temizlik diyordum efendim...
Efendim! Temizlik dediğimiz eylem acele ile yapılmaz bir kere. İyi bir temizlik için sabır şarttır.Önce geniş bir leğene tertemiz su koyulur, içine yeter miktarda çamaşır suyu dökülür. Hazırlanan karışım salonun orta yerine getirilir. Bütün perdeler kornişlerinden tek tek çıkarılarak bittabi çamaşır makinesine atılır. Makine çalıştırılır. Tekrar salona dönülür. Tercihen paketinden yeni çıkarılmış klasik sarı bez karışıma batırılır, sıkılır. Camlar bir güzel silinir. Sonrasında leğendeki su değiştirilir. Mümkünse ılık ve sabunlu su haline getirilir. Önce tozlar alınır, odadaki eşyalar tek tek ıslak bezle silinir ve hemen ardından kuru bir bezle kurulanır. Yerinden kıpırdatılabilecek durumdaki her eşya çekilir, eşyaların arkası, altı, yanı süpürülür, silinir ve eşyalar yerlerine yerleştirilir, halılar, kilimler süpürülür,  yastıklar, yorganlar da dahil olmak üzere bütün ev tekstili çırpılır ve havalandırılır. Son olarak yerler süpürülür ve silinir. Oda sayısı kadar bu işlem tekrarlanır. Bir de mutfak vardır ki off off!! Valla yazarken bile yoruldum ki zaten mutfağın bir kısmını yarına bıraktık. Her neyse sevgili güncem. Bugün de temizlikle geçti. yoruldum kollarım ağrıyor. Perdeler öldürdü beni hele ev arkadaşımın bir perdesi var ki Allah seni inandırsın 56 tane korniş düğmesi var üzerinde. Oyyhh!! ömür törpüsü... Pek tabi tüm bu işleri tek başıma yapmadım. Sevgili ev arkadaşımla birlikte bu gece mis kokulu, tertemiz uykulara yelken açacağız. Kıskandıysanız. Buyrun efendim kolay gelsin. Cefa çekmeden sefa sürmek yok bizde. 
Okul bugün kavuşma heyecanları ile doluydu. Öpüştük, kucaklaştık, konuştuk, gülüştük. Eğlenceli güzel bir gündü. Yarın için hemen bir etkinlik düzenledik. Kahvaltımız var a dostlar! :) Özlemişim arkadaşlarımı. Yarın da Aslım ve Yeşom gelcek. Yaşasın! 
Günün konusu temizlik hallerini yarına bitireceğimi umuyorum. Görüşürüz canlar. Ahhh! çok yorgunum... :)

Not: Bugün bütün gün bu şarkıyı dinleyebilirim... Hangisini derseniz... Ahanda bu.


"Milletin taliihi nazar boncuklu,
Ben sevdim ellere piyango vurdu."

Hiç yorum yok: