18 Eylül 2011 Pazar

Hadi Gari Burdan Yak!

Şu an o kadar sinirliyim ki öğretmenlik hakkında atıp tutanlara. Sayın (Bakmayan) Bakanımızın açıklamalarından haberim vardı lakin bir öğretmen olarak başımızın bu kadar büyük olduğunu bilmiyordum. Haberin altındaki yorumları okudukça sinirlerim bozuldu. Yoksa bakan açıklamasında, eğitim sistemini bir anda pat! diye düzeltecek çılgın projelerinde değilim ben. Yorumlar... Haberin altındaki yorumlar akıllara zarar... Şok geçirdim monitör başında. Yazık! Gerçekten yazık... Ne çok öğretmen düşmanı varmış. Siz ne istiyorsunuz öğretmenlerden? Ben bilerek isteyerek öğretmen olmuşum. Hiç bir mesleğe dil uzatmamışım, saygı duymuşum yaptıkları işe de aldıkları paraya da kimsenin kazandığı para konusunda "Sen bunu hak etmiyorsun" cümleleri etmemişim, öğretmenlik mesleği ile alakası olmayan arkadaşlarımın neymiş efendim "ohh valla dünya sana güzel 3 ay yat paraya para deme" neymiş "Biraz az okusaymışım da öğretmen olsaydım keşke." neymiş "bir buçuk milyar maaş alıyorsunuz, hala şikayetçisiniz"  ıvır zıvırını çekmişim... ama ne olmuş? Ağzı olan konuşmuş. Hem de ne konuşma! Mesleğim bu derece cahil insanın ağzına sakız olmuş. 
Şırnak, Hakkari... vb illerde 50, 60 hatta 70 kişilik sınıflarda 35 - 40 saat ders anlatın bakalım. Eve gidince çocukların bir dahaki derslerine onlardan çok daha fazla siz çalışın. Nasıl onların seviyesine indireceğinizi düşünün. Tüm gün ders anlatmaktan, bağırıp çağırmaktan boğazın patlasın. Teneffüslerde ara vermeden nöbet tutun. Anne babasının ilgilenmediği, başından savdığı çocuklarla ilgilenin.Gerekirse maddi durumlarına kadar hakkında bilgi sahibi olun, vicdanınız elvermediği için ceplerine harçlık koyun. Evdeki sorunlarıyla psikolojileriyle ilgilenin. Okuma yazmayı öğretin, eline kalem almamış 50 çocuğa 40 dakikada kalem tutmasını öğretin, Kürt köylerinde çalışın, Türkçe öğretmeye çalışın çocuklara... Sayamaya kalksam o kadar çok şey var ki... Bunca emeğin karşılığı bu mu? Öss'de öğretmenlik için herşeyden kısmış, Kpss'de bu uğurda derece yapıp nihayetinde atanabilmişim. Cefa çekmişim, sefasını sürmek için sizden mi izin alacağım? Sizin deyiminizle daha az çalışıp "Öğretmen" olsaydınız.
Herşeye rağmen öğrencilerim pazartesi günü beni özlemiş olarak gelecekler. Emeğimin karşılığını onlardan fazlasıyla alacağım. Yeni eğitim öğretim yılımız hayırlı olsun!!!
 

Hiç yorum yok: